Τρίτη 30 Σεπτεμβρίου 2014

Κυπριακες Αερογραμμές. Και γεροντοκόρη και χωρίς προίκα.

Καθυστερεί η αξιολόγηση των 9 μη δεσμευτικών προσφορων και η κυβέρνηση λαμβάνει υπόψη της το ενδεχόμενο να βάλει λουκέτο στην εταιρεία αν τυχόν κάτι πάει στραβά.


Υπουργός Συγκοινωνιών Μάριος Δημητριάδης: Στρατηγικός Επενδυτης η λουκέτο.


Μια γεροντοκόρη, ρυτιδωμένη και σε στάδιο εμμηνόπαυσης, επειδή θα της έμεινε κάποια λογική τουλάχιστον, δεν αναμένει πλέον τον έρωτα της ζωής της. Μόνο σε κάποιο συνοικέσιο ελπίζει. Και προβάλλει το μοναδικό προσόν που της απέμεινε: Την προίκα της! Τέτοια γεροντοκόρη κατάντησαν, διαδοχικές ατυχείς Διοικήσεις, τις Κυπριακές Αερογραμμές. Γερασμένες, φιγούρα μιας παρωχημένης εποχής, σαν καρτ-ποστάλ παρελθόντος αιώνα, που όσο κι αν ξεπουλά σε ενεχυροδανειστήρια τα δακτυλίδια και τα σκουλαρίκια της, δεν θα βρει ποτέ τον μνηστήρα, που υπό άλλες συνθήκες θα έπεφτε στα γόνατά της.


Τι ακριβώς συμβαίνει; Πρέπει, επιτέλους, όλοι να μιλήσουμε τη γλώσσα της αλήθειας. Οι πιλότοι δεν τα έχουν ούτε με τον πρόεδρο, ούτε και με τα λοιπά μέλη του Δ.Σ. των Κυπριακών Αερογραμμών. Τα έχουν, όμως, με τις πρακτικές και τη νοοτροπία τους, με τον ερασιτεχνισμό. Τα έχουν με την αδράνεια και την προχειρότητα, που ένα μόνο υπηρετεί: Τη φιλοσοφία που λέγει «που στύλο-στύλο, άνεση». Αλλά αυτού του είδους η «άνεση» οδηγεί ταχύτατα και με μαθηματική ακρίβεια στον στραγγαλισμό των Κυπριακών Αερογραμμών.


Είναι γεγονός ότι έχουν ληφθεί κάποια ορθά μέτρα, που τα επέβαλαν οι κανονισμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αφού έχουμε ενταχθεί στο πλαίσιο των προδιαγραφών, των υποδείξεων και των απαιτήσεών της. Έγινε, λοιπόν, η σμίκρυνση και από δέκα αεροσκάφη έμειναν τα έξι. Μειώθηκε το προσωπικό και από 1040 άτομα έμειναν 480. Αλλά στο τμήμα μηχανολογίας και στο τμήμα τροφοδοσίας τίποτε δεν έχει γίνει. Ούτε αυξήθηκε, κατ’ ελάχιστον έστω, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας, αφού δεν υπάρχει καμιά μέριμνα πρακτικής εμπορίας και προώθησης του προϊόντος της, όπως θα έπραττε κάθε άλλος, ιδιωτικός, και όχι δημοσιοϋπαλληλικός οργανισμός. Έτσι μένει απραγματοποίητη η κυριότερη απαίτηση της ΕΕ: Να καταστούν, δηλαδή, βιώσιμες οι Κυπριακές Αερογραμμές.


Και τι παρατηρούμε; Αντί να σπεύσουμε επειγόντως σε ικανοποίηση του όρου της ΕΕ για βιωσιμότητα και μετά σε αναζήτηση στρατηγικού επενδυτή, προχωρούμε απερίσκεπτα στο ξεπούλημα της προίκας των Κυπριακών Αερογραμμών, ώστε κανείς επενδυτής να μη γυρίζει να μας δει. Ξεπουλήθηκαν όσα-όσα αεροπλάνα, χρονοθυρίδες σε ξένα αεροδρόμια, γραφεία στην Αθήνα, μηχανήματα και εξαρτήματα. Πουλήθηκε ακόμη και ένα οικόπεδο-φιλέτο, στην οδό Βύρωνος στη Λευκωσία. Κι αυτά για να εξυπηρετηθεί η ανόητη και επικίνδυνη φιλοσοφία «που στύλο-στύλο, άνεση». Επειδή απουσιάζουν το όραμα, η πραγματογνωμοσύνη και προοπτική της επόμενης ημέρας και της επόμενης γενεάς.


Και τώρα; Η αποψίλωση των Κυπριακών Αερογραμμών από την περιουσία τους και η αναμενόμενη απόφαση της ΕΕ αναπόφευκτα οδηγεί στην απώλεια του ενδιαφέροντος ξένων επενδυτών. Τι θα αγοράσουν; Και σε τι θα επενδύσουν; Ωστόσο, απομένει κάποιος ελάχιστος χρόνος, πριν την οριστική κατάρρευση, για να εγκαινιαστεί μια νέα δυναμική πολιτική. Απαιτείται μαστίγωμα επιτάχυνσης για να περάσουμε, πρώτα, τα κριτήρια της ΕΕ, που δεν αρνείται να συνομιλήσει μαζί μας. Να ζητήσουμε και σε πολιτικό και σε τεχνοκρατικό επίπεδο, την απαλλαγή των Κυπριακών Αερογραμμών από το δυσβάστακτο «χρέος» προς τον κύριο μέτοχό τους, το κυπριακό κράτος, ώστε να μην το επωμισθεί ο επενδυτής, που ευελπιστούμε να έρθει.


Για να γίνουν, όμως, αυτά πρέπει να απαλλαγούν οι Κυπριακές Αερογραμμές από τον ενδημούντα ερασιτεχνισμό. Υπάρχουν στο παγκόσμιο στερέωμα ειδικοί, που δοκιμάστηκαν και αποδείχθηκε πως ξέρουν καλύτερα, ώστε να δρομολογήσουν τα πράγματα στην ορθή πορεία. Το Δ.Σ. δεν θα μειωθεί με μια τέτοια διαδικασία. Αντιθέτως θα δείξει τη γενναιότητα, που απαιτεί το αίσθημα ευθύνης.


Είμαστε σίγουροι ότι σε ελάχιστο χρόνο οι εμπειρογνώμονες θα υπολογίσουν τα λίγα που έμειναν, για να περάσουμε τα κριτήρια της ΕΕ. Τότε, θα είμαστε σε καλύτερη θέση και θα έχουμε περισσότερο χρόνο για να πετύχουμε καλύτερη συμφωνία με έναν στρατηγικό επενδυτή για ουσιαστική ανάπτυξη και επέκταση των αερομεταφορών στην Κύπρο. Μια συμφωνία για την πατρίδα μας, μια συμφωνία που με τους πιο συντηρητικούς υπολογισμούς θα αυξήσει το ετήσιο ακαθάριστο εγχώριο προϊόν κατά 500 εκατομμύρια ευρώ.


ΠΕΤΡΟΣ ΣΑΠΟΥΡΗΣ

Πρόεδρος της Παγκύπριας Συντεχνίας Πιλότων


The post Κυπριακες Αερογραμμές. Και γεροντοκόρη και χωρίς προίκα. appeared first on hellasforce.






from hellasforce | Ανεξάρτητο Ειδησεογραφικό Δίκτυο http://ift.tt/1v1Na1I

via IFTTT

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου