Όταν ο Ζευς, ο Ποσειδών και ο ‘Άδης, αφού ανέτρεψαν τον πατέρα τους Κρόνο, έριξαν με την περικεφαλαία κλήρο για την κυριαρχία στον ουρανό, στη θάλασσα και στο ζοφερό κάτω κόσμο, αφήνοντας τη γη κοινή για όλους, ο Ζευς κέρδισε τον ουρανό, ο ‘Άδης τον κάτω κόσμο και ο Ποσειδών τη θάλασσα . Ο Ποσειδών, πού ήταν ίσος με τον αδελφό του Δια στη θέση αλλά όχι και στην εξουσία, και πού είχε χαρακτήρα δύστροπο, εριστικό, βάλθηκε ευθύς να ανεγείρει το υποθαλάσσιο ανάκτορο του ανοιχτά από τις Αίγες της Ευβοίας. Στους ευρύχωρους στάβλους του ο Ποσειδών διατηρεί λευκά άλογα για άρμα, με χάλκινες οπλές και χρυσές χαίτες, και ένα χρυσό άρμα πού μόλις πλησιάζει παύουν αμέσως οι θύελλες, και θαλάσσια τέρατα αναδύονται σκιρτώντας γύρωθε του (1).
β. ‘Επειδή χρειαζόταν μια σύζυγο πού να κρατάει το σπίτι στα βάθη της θάλασσας, ο Ποσειδών τα έριξε στη Θέτιδα τη Νηρηίδα’ αλλά όταν η Θέμις προφήτεψε ότι ο γιος πού τυχόν θα γεννούσε η Θέτις θα γινόταν σπουδαιότερος από τον πατέρα του, ο Ποσειδών έκανε πίσω και την άφησε να παντρευτεί έναν θνητό ονόματι Πηλέα . Η Αμφιτρίτη, άλλη Νηρηίδα, πού ο Ποσειδών την πλεύρισε κατόπιν, αντιμετώπισε τις προτάσεις του με απέχθεια και το έσκασε στο όρος ‘Άτλαντα για να γλιτώσει από δαύτων’ άλλα εκείνος ξαπόστειλε ξοπίσω της μαντατοφόρους, κι ανάμέσα τους κάποιον Δελφίνο, ο οποίος εξέθεσε τόσο ακατάμάχητα τις απόψεις του Ποσειδώνα ώστε η ‘Αμφιτρίτη ενέδωσε και ζήτησε από τον Δελφίνο να τακτοποιήσει τα του γάμου. Γεμάτος ευγνωμοσύνη ο Ποσειδών τοποθέτησε την εικόνα του Δελφίνου ανάμέσα στα άστρα, τον έκανε αστερισμό, τον Δελφίνο (2).
Η Αμφιτρίτη γέννησε του Ποσειδώνα τρία παιδία : τον Τρίτωνα, τη Ροδή και τη Βενθεσικύμη’ εξαιτίας όμως των ερωτών του με θεες, νύμφες και θνητές ο Ποσειδών προκάλεσε τη ζήλια της ‘Αμφιτρίτης όσο σχεδόν και ο Ζευς της «Ήρας. Ιδιαίτερα μίσησε η Αμφιτρίτη το ξεμυάλισμα του Ποσειδώνα με τη Σκύλλα, την κόρη του Φορκυνος, πού τη μετέβαλε σε τέρας πού γάβγιζε, με έξι κεφάλια και δώδεκα ποδιά, ρίχνοντας μαγικά βότανα στη χαβούζα όπου έπαιρνε το μπάνιο της (3).
γ. Ο Ποσειδών διψάει για επίγεια βασίλεια , και κάποτε διεκδίκησε την κατοχή της Αττικής καρφώνοντας την τρίαινα του στην ‘Ακρόπολη της ‘Αθήνας, όπου ανάβρυσε ευθύς ένα πηγάδι με θαλασσινό νερό πού ακόμη μπορεί να το δει κανείς όταν φυσάει ο Δυτικός «Άνεμος, μπορεί κανείς ν’ ακούσει τον ήχο του κυματισμού κάτω βαθιά. ‘Αργότερα, επί βασιλείας του Κέκροπα, ήρθε η ‘Αθηνά και κήρυξε κατοχή με ευγενέστερο τρόπο, φυτεύοντας την πρώτη ελιά δίπλα στο πηγάδι. ‘Έξω φρένων ο Ποσειδών την κάλεσε σε μονομαχία, και η ‘Αθηνά θα δεχόταν, αν δεν επενέβαινε ο Ζευς και δεν τούς προσταζε να υποβάλουν τη διάφορα τους σε διαιτησία. ‘Αμέσως λοιπόν εκείνοι παρουσιάστηκαν ενώπιον θεϊκού δικαστηρίου αποτελούμενου από τις ανάλογες τους επουράνιες θεότητες, το ,οποίο κάλεσε τον Κεκροπα να κατάθέσει .• Ο ίδιος ο Ζευς δεν εξέφρασε γνώμη, αλλά ενώ όλοι οι θεοί υποστήριξαν τον Ποσειδώνα, οι θεές υποστήριξαν την ‘Αθηνά. ‘Έτσι, με πλειοψηφία μιας ψήφου, το δικαστήριο αποφάνθηκε ότι η’ Αθηνά είχε μεγαλύτερο δικαιωμα στην περιοχή, επειδή της είχε κάνει καλύτερο δώρο.
Θυμωμένος για τα καλά ο Ποσειδών έστειλε τεραστία κύματα να κατάκλύσουν το Θριασιο πεδίο, όπου βρισκόταν η πόλη ‘Αθήναι * της ‘Αθηνάς, όποτε αυτή εγκατάστάθηκε στην ‘ Αθήνα, δίνοντας και σ’ αυτήν το όνομα της. Ωστόσο, για να κατευνασθεί η οργή του Ποσειδώνα, οι γυναίκες της , Αθήνας στερήθηκαν την ψήφο τους, και στους άνδρες απαγορεύτηκε να παίρνουν το όνομα της μητέρας τους όπως γινόταν ως τότε (4).
ε . Ο Ποσειδών φιλονίκησε με την ‘ Αθηνα και για την Τροιζηνα και στην περίπτωση αύτη ο Ζευς έβγαλε διαταγή να μοιραστεί η πόλη εξίσου αναμεσά τους – ρύθμιση δυσάρεστη και για τούς δυο, κατοπιν, ο Ποσειδών επιχείρησε χωρίς επιτυχία να διεκδικήσει την Αίγινα από τον Δια και τη Ναξο από τον Διόνυσο’ και στη διεκδίκηση της Κορίνθου μαζί με τον ‘Ήλιο, ο Ποσειδών πήρε μόνο τα ‘Ίσθμια, ενώ ο ‘Ήλιος ανταμείφθηκε με την ‘ Ακρόπολη. ‘Έξάλλος ο Ποσειδών επιχείρησε να απόσπάσει την Αργολιδά από την ‘Ήρα, και ήταν πάλι έτοιμος να τσακωθεί, αρνούμενός να εμφανιστεί ενώπιον των ‘Ολύμπιων όμοιων του, οι οποίοι, λέγεται, ήταν προκατειλημμένοι έναντίον του, Ο Ζευς τοτε παρέπεμψε το ζήτημα ενώπιον των Ποταμών-θεών ‘Ίναχου, Κηφισού και Αστεριωνα, πού απόφάνθηκαν υπέρ της ‘Ήρας, Δεδομένου ότι του είχε απαγορευτεί να εκδικηθεί με πλημμύρα όπως προηγουμένως, ο Ποσειδών έκανε το αντίθετο ακριβώς: ξέρανε τα ρεύματα των κριτων του και έτσι ουδέποτε τώρα έχουν νερό το καλοκαιρι, Ωστόσο, για το χατίρι της , Αμυμώνης, μιας από τις Δαναΐδες πού ενοχλήθηκαν απ’ αυτή την ξηρασία, ο Ποσειδών έκανε τον αργείτικο ποταμό της Λέρνας να κυλάει συνέχεια (5).
ζ. Ο Ποσειδών καυχιέται ότι αυτός δημιούργησε το άλογο, αν και μερικοί λένε ότι, όταν ο ίδιος ήταν νεογέννητο, η Ρέα έδωσε στον Κρόνο να φάει ένα άλογο’ επίσης ότι εφεύρε το χαλιναρι, αν και η Αθηνα το είχε κάνει αυτό πριν από τον Ποσειδώνα’ αλλά ο ισχυρισμός του Ποσειδώνα ότι αυτός ίδρυσε τις ιπποδρομίες, δεν αμφισβητείται, Σίγουρα, τα άλογα του ήταν αφιερωμένα, ‘ίσως λόγω της από μέρους του ερωτιάρικης κατάδίωξης της Δήμητρας όταν εκείνη αναζητούσε κλαίγοντας την κόρη της Περσεφόνη, Λέγεται ότι η Δήμητρα, κουρασμένη και απόκαρδιωμένη από την έρευνα της, και χωρίς διάθεση για περιπαθείς περιπτύξεις με κανέναν θεό η Τιτανα, μεταμορφώθηκε σε φοράδα και βάλθηκε να βόσκει μαζί με το κοπάδι κάποιου Ογκιου, γιου του , Απόλλωνα, πού βασίλευε στο αρκαδικό Όγκειο. Η Δήμητρα ωστόσο δεν κατορθωσε να εξαπατήσει τον Ποσειδώνα πού μεταμορφώθηκε κι αυτός σε επιβήτορα και έσμιξε μαζί της, για να γεννηθεί απ’ αυτή τη σκανδαλώδη ένωση η νύμφη Δέσποινα και το άγριο άλογο Αρίων, Ή οργή της Δήμητρας ήταν τόσο ζωηρή ώστε η θεά εξακολουθεί σ’ αυτή την περιοχή να λατρεύεται ως Δήμητρα ‘Ερινύς
The post ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΜΥΘΟΙ… Χαρακτήρας και έργα του Ποσειδώνα appeared first on hellasforce.
from hellasforcehellasforce » | Ανεξάρτητο Ειδησεογραφικό Δίκτυο http://ift.tt/1xhUeLC
via IFTTT
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου