Σε «δρόμους» ταχείας κυκλοφορίας επιχειρεί να εισέλθει το ΕΚΑΒ Αττικής, με «όχημα» το σύστημα γεωεντοπισμού (GPS) των ασθενοφόρων και τη μηχανογράφηση και ψηφιοποίηση των τηλεφωνικών κλήσεων στο Επιχειρησιακό Κέντρο.
Το σύστημα GPS δίδει τη δυνατότητα στο Επιχειρησιακό Κέντρο να παρακολουθεί σε ηλεκτρονική οθόνη 160 ασθενοφόρα που κυκλοφορούν σε Αττική, Κορινθία, Βοιωτία και Εύβοια. Από τα στοιχεία που καταγράφηκαν κατά τη δίμηνη εφαρμογή του συστήματος διαπιστώθηκε ότι ο χρόνος ανταπόκρισης του ΕΚΑΒ στα περιστατικά μειώθηκε έως και 25% σε σύγκριση με τον χρόνο προσέγγισης χωρίς GPS.
«Πριν από την εφαρμογή του συστήματος, το κέντρο ζητούσε μέσω ασυρμάτου από τα ασθενοφόρα να ενημερώσουν ποιο βρίσκεται πιο κοντά στο σημείο από όπου έγινε η κλήση. Η διαδικασία αυτή ήταν πιο χρονοβόρα και δεν είχε καμία σχέση με την άμεση εικόνα που έχει σήμερα ο συντονιστής» λέει στο protothema ο κ. Γεράσιμος Λασκαράτος, υπεύθυνος του Επιχειρησιακού Κέντρου του ΕΚΑΒ.
Πλέον το Κέντρο έχει εικόνα για το που βρίσκονται ανά πάσα στιγμή τα ασθενοφόρα, κάτι που επιτρέπει και την καθοδήγησή τους μέσω της συντομότερης διαδρομής προς το σημείο του συμβάντος.
Hλεκτρονική διαχείριση κλήσεων και περιστατικών
Τον Σεπτέμβριο θα τεθεί σε εφαρμογή η μηχανοργάνωση του Επιχειρησιακού Κέντρου του ΕΚΑΒ. Το Επιχειρησιακό Κέντρο της Αττικής ακολουθώντας την –πετυχημένη- πεπατημένη του ΕΚΑΒ Κρήτης το οποίο χρησιμοποιεί πρωτοποριακό λογισμικό για τη διαχείριση των κλήσεων και των ασθενοφόρων του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Έρευνας (ΙΤΕ) του Πανεπιστημίου Κρήτης. Το ίδιο Ινστιτούτο έχει αναλάβει τη μετάβαση του ΕΚΑΒ Αττικής στην ψηφιακή εποχή.
Τώρα όταν το ΕΚΑΒ δέχεται μία κλήση, ο εργαζόμενος που απαντά καταγράφει σε μία καρτέλα τα στοιχεία του συμβάντος και την παραδίδει στον υπεύθυνο βάρδιας του Κέντρου ο οποίος κάνει την τελική αξιολόγηση και διαχείριση του περιστατικού. Συμβάν που αφορά σε μωρό ή παιδί, καρδιολογικό συμβάν (ανακοπή) και τροχαίο αποτελούν το top 3 των περιστατικών που κινητοποιούν αμέσως τους τηλεφωνητές του ΕΚΑΒ και τα προωθούν στον υπεύθυνο για άμεση αντιμετώπιση. Η διαδικασία της συνομιλίας και της καταγραφής καθώς και της «παράδοσης» του συμβάντος στον υπεύθυνο δεν ξεπερνά τα 3- 4 λεπτά, ωστόσο είναι προφανές ότι όταν πρόκειται για επείγον περιστατικό κάθε δευτερόλεπτο – και όχι λεπτό- είναι πολύτιμο.
Με την εφαρμογή του νέου συστήματος όταν κάποιος θα τηλεφωνήσει στο 166 θα ενεργοποιείται ολόκληρο σύστημα: ο τηλεφωνητής θα καταγράφει σε μια ηλεκτρονική «Κάρτα Περιστατικού» όλες τις πληροφορίες που αφορούν την κλήση και με βάση ένα προκαθορισμένο ηλεκτρονικό πρωτόκολλο ερωταποκρίσεων θα αποφασίζει για το ασθενοφόρο (όχημα ή μοτοσικλέτα) που θα σταλεί στον τόπο του περιστατικού.
Ο γηρασμένος στόλος του ΕΚΑΒ
«Το μεγαλύτερο συντονιστικό κέντρο του ΕΚΑΒ της χώρας, αυτό της Αττικής που διαχειρίζεται τα συμβάντα στο λεκανοπέδιο και τον νομό Κορίνθου, εκσυγχρονίζεται με στόχο την παροχή της πληρέστερης και αμεσότερης επείγουσας προ-νοσοκομειακής φροντίδας» επισημαίνει ο πρόεδρος του ΕΚΑΒ, κ. Δημήτρης Παπαγιαννίδης, αναφερόμενος στα δύο μεγάλα έργα που έχουν βάλει το ΕΚΑΒ σε δυναμική, ψηφιακή τροχιά.
Τροχοπέδη σε αυτήν την πορεία όμως αποτελεί ο στόλος – τα 170 ασθενοφόρα που κινούνται στο λεκανοπέδιο σε σύνολο 570 που κυκλοφορούν σε όλη την επικράτεια αποτελούν οχήματα παλαιά, που «βγάζουν» πολλές βλάβες και φθορές.
Το ΕΚΑΒ Αττικής λειτουργεί σε τρεις βάρδιες – στη βραδινή υπάρχουν 30 οχήματα και στις άλλες δύο από 70. Εκτός από τα ασθενοφόρα, διαθέτει μηχανές και 9 κινητές μονάδες με γιατρό. Σε κάθε βάρδια 70 οχημάτων αντιστοιχούν 140 άτομα πλήρωμα. Σύμφωνα με τα διεθνή στάνταρντς η Αττική θα έπρεπε να διαθέτει τουλάχιστον 120 οχήματα.
«Τα ασθενοφόρα της Αττικής είναι παλαιά. Μετρούν ήδη 10 χρόνια κυκλοφορίας. Αυτό μεταφράζεται σε τουλάχιστον 500.000 χιλιόμετρα για κάθε όχημα, ενώ σε κάποια έχει σπάσει το κοντέρ πλησιάζοντας και στο 1 εκατ. χιλιόμετρα. Αν τα συγκρίνουμε με τα συμβατικά οχήματα, είναι σαν να οδηγούμε και να χρησιμοποιούμε όχημα 30 χρόνων» λένε οι εκπρόσωποι του Σωματείου Εργαζομένων, Ιωάννης Χούσος και Θεόδωρος Ζέρβας.
Απτή απόδειξη του γηρασμένου στόλου του ΕΚΑΒ – τέθηκε σε κυκλοφορία στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004- είναι η δαπάνη για ανταλλακτικά. Από τον συρρικνωμένο ετήσιο προϋπολογισμό του Κέντρου που ανέρχεται σε 15 εκατ. ευρώ, το 1,5 εκατ. ευρώ διατίθεται για ανταλλακτικά.
Οι βλάβες τους επισκευάζονται με ασταμάτητο ρυθμό στο συνεργείο του ΕΚΑΒ δίπλα στο νοσοκομείο «Γεννηματάς». Κάθε μέρα γίνεται προγραμματισμένος έλεγχος 15 οχημάτων ενώ προκύπτουν 2- 3 βλάβες έκτακτες οι οποίες δυστυχώς δεν αποκαθίστανται άμεσα, γεγονός που αποδυναμώνει ακόμη περισσότερο το Κέντρο. του ΕΚΑΒ. Συνολικά θα γίνει αγορά 186 οχημάτων, αξίας 13,5 εκατ. ευρώ. Τα 45 από αυτά θα κινηθούν στην Αττική.
Τόσο η διοίκηση όσο και οι εργαζόμενοι συμφωνούν ότι το ΕΚΑΒ γλίτωσε το «έμφραγμα» χάρη στις δωρεές οχημάτων από φορείς, ιδιώτες κα – τα τελευταία τρία χρόνια έχουν προσφερθεί 109 ασθενοφόρα. Τα τελευταία 3 χρόνια βρίσκεται σε εξέλιξη διαγωνισμός για την προμήθεια 167 νέων ασθενοφόρων και 19 κινητών μονάδων, ύψους 13,5 εκατ. ευρώ. Πηγές του ΕΚΑΒ τονίζουν ότι η διαδικασία των προμηθειών των ασθενοφόρων εμφανίζει όλες τις γραφειοκρατικές και νομικές εμπλοκές που χαρακτηρίζουν ανάλογους διαγωνισμούς στη χώρα μας, με αποτέλεσμα να τον έχουν μετατρέψει σε έναν κυριολεκτικά μαραθώνιο διαγωνισμό.
from hellasforce | Ανεξάρτητο Ειδησεογραφικό Δίκτυο http://ift.tt/1qe9umq
via IFTTT
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου